AKTUALNOŚCI,  Magazyn Coaching,  Przemyślenia,  TRAINING TREE,  Uniwersytet Warszawski,  Wydarzenia

Równe prawa

Ja – „BMW, WWF, IBM, CD PROJEKT RED, LinkedIn i wiele innych organizacji zmieniły ostatnio swoje loga na tęczowe. Czemu firmy tak demonstrują postawę tolerancji wobec np. mniejszości seksualnych?Dominika Sadowska – „Ponieważ są organizacjami włączającymi, czyli inkluzywnymi. Jako jedną ze swoich wartości mają wpisany szacunek dla każdego człowieka bez względu na to, jakie ten człowiek ma cechy tożsamości, orientację, pochodzenie itp. W sytuacji kiedy różne kroki, czy to w zakresie polityki państwa, czy działań społecznych, doprowadzają do tego, że jakaś grupa mniejszościowa doświadcza mikronierówności, mowy nienawiści, presji społecznej, taka firma reaguje. Solidaryzuje się z tą mniejszością np. poprzez komunikację wizualną, jak np. kolor loga. Te organizacje są świadome możliwości konsekwencji takiego działania. Ale są jednocześnie zdeterminowane, by pokazywać swoim pracownikom, partnerom biznesowym, czy klientom, że szacunek do drugiego człowieka jest dla nich podstawą funkcjonowania”. W nowym Magazyn Coaching możecie przeczytać mój wywiad z Dominiką Sadowską „Różnorodność się opłaca”. Dominika jest założycielką Strefy Różnorodności i mamy to szczęście, że współpracuje z nami w TRAINING TREE przy projektach Diversity & Inclusion. Wywiad przeprowadzony jeszcze przed decyzją TK nabiera nowego/starego znaczenia. Kilka dni temu CD Projekt znowu zajął odważnie stanowisko. Podobnie zrobił Lukullus i mBank Polska. Wyższe Uczelnie takie jak Uniwersytet Jagielloński Uniwersytet Warszawski również. Czy pójdą za tym inne firmy? Zachęcam do przeczytania artykułu i dyskusji, a może znacie inne firmy, których nie wymieniłem?